دستگاه های دولتی گزارش خرید آثار هنری را منتشر كنند
نوشته شده توسط : gogos

'محمود شالویی' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا افزود: اجرای قانون اختصاص یك دهم درصد بودجه دستگاه ها و نهادهای دولتی برای خرید آثار هنری، مانند همه قوانین دیگر كشور الزامی است.

وی گفت: همانطور كه همه نهادهای دولتی باید مصوبات مجلس را به خوبی اجرا كنند و درمورد چگونگی اجرا و یا عدم اجرای آن توضیح دهند، قانون خرید آثار هنری نیز دارای ساز و كار قانونی است.

مدیر دفتر هنرهای تجسمی افزود: علاوه بر مفاد آیین نامه كه از دستگاه های دولتی خواسته است تا جمع بندی و گزارش سالانه اجرای قانون خرید آثار هنری را به دولت ارسال كنند، مركز هنرهای تجسمی نیز طی نامه هایی از این نهادها خواسته است تا پیش از تیر ماه گزارش ار اجرایی شدن این قانون را به دفتر ارسال كنند.

وی درمورد فعالیت های مركز هنرهای تجسمی در سال 91 گفت: برگزاری سه دوسالانه خوشنویسی، عكاسی و كاریكاتور در بهار سال آینده، مهمترین فعالیت های این بخش تجسمی است كه بطور قطع با جدیت دنبال می شوند. ضمن آنكه اكسپوی بزرگ هنری نیز در سال آینده برپا خواهد شد.

شالویی، برگزاری 47 رویداد هنری در سال 90 را نشان دهنده فعالیت های گسترده در بخش هنرهای تجسمی دانست و گفت: برگزاری بیش از چهار دوسالانه تجسمی، برپایی جشنواره هنرهای تجسمی كودك ونوجوان، جشنواره جوانان گرگان در كنار برپایی جشنواره 'طواف تا ولایت' و انواع نمایشگاه های مختلف هنری، گوشه ای از فعالیت های هنری در سال 90 است.

وی به ارزیابی چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر پرداخت و گفت: این رویداد هنری گسترده تر از دوره های گذشته برگزار شد و همچنان سیر صعودی خود را سپری می كند.

به گفته شالویی، این جشنواره مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته برگزار شد و حتی در بخش هایی نیز چند گام جلوتر از انتظارات عمل كرد.

شالویی یادآور شد: آحاد جامعه هنری با علاقه و اشتیاق از سراسر كشور به این رویداد هنری پرداختند و باعث هرچه باشكوه تر برگزار شدن جشنواره هنرهای تجسمی فجر شدند.

شالویی درباره عدم اختصاص جایزه 50 سكه ای بخش بیداری اسلامی به برگزیده این بخش توضیح داد: انتقادهایی كه پس از اختتامیه جشنواره چهارم تجسمی رخ داد، به نظرم نوعی سوءتفاهم و سوءبرداشت بود و طی یك فرصت مقتضی، به تفصیل درباره آن توضیح خواهم داد.

وی ادامه داد: ضمن آنكه این جایزه به جای یك نفر بین چندین نفر تقسیم شد و حتی شاید به لحاظ ارزش مالی، بیش از 50 سكه برای برگزاركنندگان جشنواره هزینه داشت. بنابراین اظهار نظر در خصوص آنكه این جایزه اهدا نشده، صحیح نیست، بلكه انتقاد به نحوه توزیع آن است.

فراهنگ ** 9173 ** 1071





:: برچسب‌ها: عروسی , عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
poorya در تاریخ : 1390/12/26/5 - - گفته است :
سلام اگر وقت داشتی یه سری به ما بزن جدیدترین فیلم های ایرانی - جدید ترین موزیک ویدئو ها- جدیدترین موزیک ها منتظرت هستم


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: